January 21, 2013

Amsterdam Vintage shopping guide

I decided to make a Vintage Shopping Guide with (currently) twelve vintage hotspots in Amsterdam.  I keep updating this guide every few months, so stay posted! You can download this guide and print it out for free! *Updated March 2013*
Including 'I Love Vintage', Waterlooplein and the 9-Straatjes! Because I believe most of you lovelies interested are from The Netherlands, the descriptions are in Dutch. However, if you're foreign... you can still use the guide because I included a city map and the addresses!

13 comments:

  1. Hey, dit is nog eens handig. ik weet wel veel te vinden maar lang niet alles!
    thanks for sharing girl.
    xoxo


    www.lesismoreblog.com

    ReplyDelete
  2. Enorm bedankt, echt handig!

    ReplyDelete
  3. Danku! Ik ben on quest voor de perfecte handschoenen en pillbox hat bij m'n Royal Albert Hall jurk. In de 9 straatjes hebben ze het niet, maar ik ga die andere winkels zeker checken!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Er zit een piepklein tweedehands winkeltje op de Staalstraat, daar hebben ze vaak mooie hoedjes. Het heet 1953 Retro & Chic.

      Delete
    2. Deze staat inderdaad ook in de lijst. Ga ik zeker kijken!

      Delete
  4. Mijn favoriete (naast I Love Vintage natuurlijk ;)) is een tweedehands winkel op Haarlemmerstraat. Ik kan me alleen niet herinneren hoe de winkel heet, maar je kan het echt niet missen. Als je de straat binnen loopt van de kant van Singel, dan zit het een paar meter verderop aan de rechterkant. Op maandag hebben ze daar een etalage markt waar je dingen voor 5 en 10 euro uit kan vissen. De sfeer is fijn en de rekken zijn niet 'overflown' met spullen (daar heb ik echt een hekel aan! Hou het overzichtelijk alsjeblieft! ;)).
    Haarlemmerstraat en Haarlemmerdijk is sowieso om aan te raden, want er zitten daar sinds kort een paar nieuwe tweedehands winkels.
    Hetzelfde geldt voor Damstraat - naast Zipper zitten er ook een paar minder bekende tweedehands winkels.

    En verder:
    - 1953 retro & chic, Staalstraat 2

    - Tut en hola op Korsjespoortsteeg 2 is ook leuk als je geen XS draagt (voor mij is veel van hun kleding te groot, maar er zitten wel leuke dingen tussen).

    ReplyDelete
    Replies
    1. De Haarlemmerstraat en omstreken ga ik zeker verkennen binnekort; wie weet kunnen er weer wat mooie adressen bij in de gids!

      Delete
  5. leuk!!!

    Eindelijk alle winkels op een rij...wat hebben we toch veel in Amsterdam!!
    Mijn lieveling winkel is zeker bij ons vintage..ik vind het helemaal niet rommelig, juist ontzettend netjes!Alles hangt op kleur, de winkel is schoon en ruik altijd lekker!Kan episode wat van leren...
    ILV is ook te gek..maar ja...die prijzen zijn niet te betalen..helaas..
    Zipper is ook fantastisch..daar ga ik graag naartoe!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nou daar heb je een punt; sinds de make-over zijn ze inderdaad een stuk geordender geworden. Dit neem ik mee in de volgende update, thnx! De gids stamt oorspronkelijk nog uit de tijd dat het een chaotisch kippenhok was hihi.

      Delete
  6. Super leuk artikel! Deze ga ik zeker opslaan voor de volgende keer dat ik naar Amsterdam ga :)

    Ik hoop dat je eens langskomt,
    www.jannakamphof.blogspot.nl

    ReplyDelete

  7. VINTAGE –KILO- VERKOOP- 22 & 23 JUNI AMSTERDAM
    Handpick - Vintage stock winkelen voor SLECHTS 15, - PER KILO
    Volgend weekend zetten C4CVintage.nl en Engeland's leading wholesaler Glass OnionVintage in TrouwAmsterdam de grootste vintagewinkel van Nederland op.(1500m2)
    Alle categorieën vintage, retro, 2e hands kleding, schoenen, tassen en accessoires zullen aanwezig zijn. Niet alleen voor vrouwen, ook voor mannen!https://www.facebook.com/c4cvintage.nl

    ReplyDelete
  8. Ik woon al jaren in Amsterdam en ik ben nog steeds niet naar al deze spots geweest. Dankje voor deze guide!

    ReplyDelete

... it makes my day!